NE ARAMIŞTINIZ?

Kocaeli Sekapark-Otogar Arası Tramvay Hattı Avan ve Uygulama Projeleri

Çalışma kapsamında, 2035 Kocaeli Ulaşım Ana Planında belirlenen yolculuk talepleri doğrultusunda öngörülen alternatif tramvay güzergahlarından en uygun alternatif seçilerek uygulama projeleri yapılmıştır.

Planlanan tramvay hattı güzergahı batıda Sekapark Kavşağı noktasından başlayarak TCDD Garı ve Hürriyet Caddesi üzerinden Gümrük Caddesine dönmektedir. Şehabettin Bilgisu Caddesi boyunca devam eden ve Vali Konağı’nın güney cephesinden İzmit İstanbul Yan Yoluna dönen tramvay hattı, buradan Hafız Binbaşı Caddesine kadar yan yola paralel bir şekilde ilerlemekte ve ardından bu caddeye dönerek Perşembe Pazarından Şehit Rafet Karaca Caddesini takip etmektedir. Doğu Kışla Gençlik Parkına kadar Şehit Rafet Karaca Caddesi üzerinden devam eden tramvay güzergahı, Köse Sokak üzerinden Mustafa Kemal Bulvarına dönmektedir. Buradan Necip Fazıl Caddesine geçerek Sarı Mimoza, Salkım Söğüt ve Hanlı Caddeleri üzerinden İzmit Şehirlerarası Otobüs Terminali’nde son bulmaktadır.

Güzergahın başlangıç ve bitiş noktaları gerek İzmit, gerekse Kocaeli ölçeğinde önem arz eden transfer noktalarıdır. Batıdaki başlangıç noktası batı terminali ile entegre edilerek İstanbul istikametinden gelen hızlı tren hattı ile şehirlerarası ulaşımı sağlayacaktır. Ayrıca kent içi birçok toplu taşıma hattı ile aktarma imkanı ortaya koyarak kentin toplu taşıma sisteminin önemli bir parçası haline getirecektir. Güzergahın bitiş noktası olan otogar alanının tramvay hattına bağlanması, şehir içi ve şehirlerarası ulaşımın kent içi bağlantısını güçlendirecektir.

Sekapark – Otogar arası tramvay hattı hem kent için önem teşkil eden iki transfer noktası ile hem de güzergah boyunca çeşitli ticari, rekreatif ve eğitim tesisleri ile çevrelenmiştir.

2017 yılında kullanıma açılan Kocaeli Sekapark-Otogar arası Tramvay Hattı Projesi 7,22km uzunluğunda, 11 istasyondur. Sekapark-Otogar Tramvay Hattı işletmesi için ön görülen iki yönlü tramvay hattının ortalama işletme hızı 18 km/sa kabul edilmiştir. Tek yönde ~~24 dakika süren hattın toplam rotasyon süresi ~~52 dakika olacaktır. Bu durumda sistem 2035 hedef yılında 2,30 dakikalık sefer aralıklarıyla zirve saatte 26 sefer sayısına ulaşabilecektir. İşletme özelliklerine göre sistemin saatlik kapasitesi 2040 yılına gelindiğinde kesitte tek yönde 8.070 yolcuya ulaşabilecektir.

  • Şehir KOCAELİ
  • Ülke Türkiye
  • İş Veren

    Kocaeli Büyükşehir Belediyesi

    Ulaşım Dairesi Başkanlığı

  • Çalışma Takvimi 2014-2014
  • Çalışma Kapsamı
    • Ulaşım ve Trafik Etütleri
    • Güzergah Uygulama Projeleri
    • İstasyon Uygulama Projeleri
    • Sondaj, Jeolojik-Jeoteknik Etütler
    • Zemin Etüdü
    • Elektrifikasyon Raporları
    • Drenaj Projeleri
    • Keşif-Metraj Raporları
    • Geçici Trafik Sirkülasyon Projeleri
    • Fizibilite Raporu
    • 3 Boyutlu Perspektifler